Bu Lineer Cebir dedikleri derste tam olarak ne oluyor, lütfen biri bana söylesin. Kim buldu, kimler bu bulunanın doğru olduğunu onayladı ve kim o onaylayanlara inanıp bu buluşu ders olarak kabul etti? Bana biri açıklasın lütfen.
Lineer Cebir dersinin tanımı; Bir takım şeyler hakkında sorular sorup ispat isteyen ve sonunda kendi kendine bir şeyler uydurup kendince ispat ettiğini sanıp aslında tam anlamıyla kendince gelin güvey olan (güya) Matematiksel bir konu.
Hoca bize bir kitap aldırdı, o kitaba bakıp oradan tahtaya bir şeyler yazıyor, biz de o tahtadakileri deftere yazıyoruz ve evlere dağılıyoruz. Böyle dersi ben de anlatırım. Dersin en başında bu dersi niye gördüğümüz, nerelerde kullanacağımız, nasıl bir şeyin bizi beklediği anlatılmalıydı ama yapılmadı. Genel olarak dersi tekrar eden üst sınıflara yönelik, konunun üstünden geçme tarzında ders işliyoruz. Zor işliyorlar, açık, net, anlaşılır tek bir şey yok derste.
Benim güzel matematiğimi ne hale getirmişler. Ben böylesine anlamsız, açıklamadan noksan bir eğitim için gelmedim buraya. Ders sırasında kimse tam olarak ne yapıyoruz anlamıyor sadece bir-iki kişi basit birkaç işlem hakkında soru sorup sanki diğer her şeyi yalayıp yutmuş gibi hallere giriyor.
Bugün dönemin dördüncü Lineer Cebir dersine girdim ve ciddi anlamda sabrım taştı. Kimse bu dersin ne anlama geldiğini merak etmiyor mu? Tamam, Ekonimistler, bilgisayar grafikerleri Lineer Cebir'den yararlanıyormuş. Pekala, kabulümdür, fakat hiçbir kimse sormadı mı neden bir ders kendi kendine bir şeyin ispatını isteyip sonra da kendi kendine bir takım harflerle anlamsız işlemler yapıp bir şeyler başarmış gibi gösterir?
Lineer Cebir dersinden bir manzara aşağıdadır:
Tabi ki bu bir sorunun (onlara göre) ispatının son kısmı olduğu için bilgi sahibi olsanız da pek bir şey anlayamazsınız. Artık daha fazla yazamadığım için evde yazarım diye buranın fotoğrafını çekmiştim. Elimde bir bu var. Fakat defterim kanlar içinde kıvranıyor efendim...
Aşağıda defterimden bir kısım bulunmaktadır. En azından hocaya göre daha okunaklı yazıyorum diye düşünüyorum.
(Birinci sorunun üçüncü satırında parantezi unutmuşum ama eminim ki o sorun teşkil etmeyecektir.)
Anlam vermeye çalışıyorum ama olmuyor. u ve v verilmiş soruda. a+bw verilmiş ama nasıl u = a1+b1w diyebiliyor? Niye kafalarından bir şeyler uydurup sonra da sanki bir şeyleri gösterebilmiş, ispatlayabilmiş gibi bir başka soru daha sorabiliyorlar? Ne yapmaya çalışıyorsunuz?
Belki de benim kafam basmıyor ve cahilimden dolayı bilmiyorum, anlayamıyorum, daha çok yeniyim, vesaire... Şunun ne demek istediğini anlayan bana bir anlatsın lütfen. Yoksa ben sinir krizi geçireceğim ve fakültenin ortasında oturup ağlayacağım.
Lütfen yardım edin...
İyi akşamlar...
Şimdi selimecim özellikle başta Allah yardımcın olsun. Bu yorumu yazan müslüman kardeşin senin duygularını her zaman önemsiyen birtanecik kanka ZEYNEB. Öncelikle bunu belirtmesem olmazdı. Gel gelelim konuna. Ygs hariç matematik hakkında bir bok bilmiyorum söz bana düşmez lakin eğitim sistemine söz yetiştirebilirim sanırsam. Böyle olmasına şaşırsaydık zaten eğitim sistemimizin yeterli olduğunu söyleyebilirdik. BURASI TÜRKİYE. Ve öğrenmek isteyen herkes büyüğünden değil KENDİ başına anlamak zorunda bırakılıyor. Ve bir ayetimizde de geçerli olan söz aklıma geliyor; "Her insanın kaderini kendi boynuna (kişisel seçimine) bağlamışızdır." -İsra 13. Sana bunu söylememin tek sebebi kendilerini bir bok sanan insanlara veya hocalara veya saçma bir derse takılıp moralini ve yapabiliceğin şeylere önyargıyla bakmaman için. Çok zekisin. Ve ne aptal kitaptan yazan hocaya ne de o birşey bildiğini zanneden insanlara takmak zorundasın. Türkçem kötü nasıl yazdım bilmiyorum qma demek istediğim. Sen bunu hiçkimseye muhtaç kalmadan kendi çabanla halledebilic k güçtesin. Kimseyi takma; bazı ilimlerin açıklaması yoktur. Eğer bu açıklamasızlık seni bu kadar rahatsız ediyorsa seni 2023 yılında buna açıklama getiren BİLİM KADINI SN.SELİME KARA olarak televizyon da duymak isterim şekerim. Hadi iyi akşamlar;););))))
YanıtlaSilTeşekkür ederim canım arkadaşım biricik kankam ZEYNEB. Bu yorumun bana ciddi bir uyarı olarak ulaştı ve beni düşüncelere sürükledi. Bunlar beni sinir etmiş olabilir ama ben ne yapıp edip bu dersi yeneceğim inşallah ve mümkünse ilerideki öğrencilere göre daha mantıklı gelecek şekilde birkaç dokunuş konduracağım inşallah. Tekrardan teşekkür ederim. Bir tanesin.
SilLanet olsun bu lineere lanet olsun bu cebire dirim diriiim ben seni çok sevmiştim sen neden bena böyle yaptın ?
YanıtlaSilNefret ediyorum demeyeceğim... Ama yine de nefret ediyorum be Lineer Cebir.
SilDuygularıma tercüman olmuşsun. Lise matematik öğretmenliği okuyorum ve bu konuları sırf atanmak için öğreniyoruz. MEB habire müfredatı tırpanlarken meslek hayatımda zerre kulanmayacağım bilgileri öğreniyorum adı altında ezberliyorum. Ha öğrenmeyelim demiyorum tabii ki öğrenelim ama en azından şundan ötürü burası böyle bundan ötürü bunu yazıyoruz tarzında bir açıklama yapılsın. Bize öğrencilerde kavramsal anlamayı gerçekleştirin diye başımızın etini yiyen sayın hocalarımız keşke kendileri de tanım verip 1-2 bilindik örneği yazıp gelin güvey olmasa.
YanıtlaSil